søndag 8. september 2013

Dagen derpå...

Hvordan kjennes dagen derpå for deg?

Dagen derpå er ingen spøk. Noen riktignok hardere enn andre dager, litt avhengig av hvor mye alkohol som inntas. Men å oppleve "dagen derpå-følelsen" etter en festlig kveld på kun pulver og vann, hadde jeg ikke forventet..

For jeg kjørte seirende hjem! Jeg klarte det! Kun pulver og vann, ingenting annet! Eller jo, én kopp svart kaffi. Men det er lov :-)

Frokost inntok jeg hjemme. Havregrøt. Den er ikke spesielt god, selv om at jeg må innrømme at den blir bedre og bedre, hehe. Men den metter godt og sitter lenge i, så den er veldig fin som frokost. 


Her er jeg, klar til fest. 

Det var en tidlig vielse, kl. 13.00. Jeg prøvde å planlegge dagen utifra mine 5 tilmålte måltider, så jeg drøyet lenge med frokosten( til kl. 10.30 faktisk. 

Jeg valgte meg ut en stor veske. Normalt ville jeg hatt en liten konvolutt-veske i et bryllup, men jeg skulle jo ha med meg 3 stk. shaker og en stor flaske vann. 

Allerede like etter vielsen måtte første shake inntas. Å mikse den i bilen var ingen god ide, da ville jeg blitt avslørt - parkeringsplassen var nemlig full av folk, også kjentfolk. 

Toalettet ble eneste mulighet. Et gammelt toalett med vann på utsiden.. Heldigvis hadde jeg med meg mye vann i veska! Og så var det så sabla trangt, så å blande vann, instant kaffe og pulver, riste og drikke ble temmelig knotete utført. Men fet gikk jo :-)

Før bryllupsfesten startet måtte jeg hjemom. Shakene sittet ikke like godt i som grøten, og jeg måtte ha litt i magen før middagen. 

Vi ankom lokalet i god tid før brudeparet. Før jeg visste ordet av det, hadde jeg en velkomstdrink i hendene. Alkoholfri, siden jeg kjørte. Jeg kjente at jeg stresset litt med den... Til slutt bestemte jeg meg for å virre litt rundt med den, UTEN Å NIPPE, til jeg omsider fikk helt den ut i vasken etter skålen med brudeparet. Jeg tror ingen merket store forskjellen ;-)

Her går velkomsdrinken i vasken..

Så over til bordsettingen. Hestesko. Forrett, middag med 2 serveringer og dessert. What to do?!?

Min mann kommer meg til unnsetning. Men før vi svitsjer tallerker må han spise opp sin og jeg må prikke litt i min. Åh men det var tøft, kan jeg si deg!!

Andre servering takket vi pent nei til. Og ved første anledning som bøy seg, tok jeg med meg veska på do. Klar for å shake litt :-)

Og slik endte det:

Sjokolade-shake på speil, vask, fliser, gulv og bluse!! For korken var visst ikke tettet helt igjen før jeg shaket til... Så den som måtte til å vaske, var meg..!!

Dessert, kaker og etterhvert mye snacks overalt på bordene, gikk greit. Akkurat som om jeg kom i en "never mind" holdning. Men å komme seg inn på toalettet igjen for dagens/kveldens siste shake, var vanskelig. Kø, kø, kø..

Siste måltid ble inntatt over kjøkkenvasken hjemme, 5 timer etter sist måltid. Et alt for langt mellomrom der, noe jeg virkelig kjente på kroppen på hjemveien. 

Hjemme klokken 02.05. Kanskje man får "dagen derpå" følelser av å rangle generelt, uavhengig av konsum? Jeg må jo vedgå at de gangene jeg rangler så mye, så er det gjerne alkohol inni bildet..

Men altså ikke i går. Kun pulver og vann. Og én kopp kaffe. Litt vel lenge mellom måltidene, men ellers en godt gjennomført dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar