torsdag 5. september 2013

Diskriminerende arbeidsliv!

"Vi meddeler herved om at stillingen er besatt. Vi takker for utvist interesse, men vi finner deg for tykk og dermed uegnet for stillingen. Lykke til videre - men vi anbefaler på det sterkeste en slankekur innen du søker igjen.."

Å bytte jobb har for meg som overvektig vært svært vanskelig. Kompetansen er tilstede. Og jeg kommer så godt som alltid på intervju. Men der stopper det. Jeg ender opp som nr. 2. 

Kanskje det er tilfeldig, gang på gang? Kanskje det bare er meg om mine dystre tanker og dårlige selvtillit? 

Eller er det arbeidsgivere som tenker at overvektige mennesker forstyrrer det gode rykte og ytre som arbeidsplassen prøver å ha? Eller er det arbeidstakerens helse de tenker på? At overvektige er mer slitne, syke og derfor "dårlig butikk"?

Er det noen som deler mine erfaringer der ute?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar