fredag 27. september 2013

Kakebakst og bollekos

Ja, bortsett fra at det likner mer på stress enn på kos da..

Smaker du på kakedeigen? Vanligvis har jeg to gutter som kjemper om hver sin "slikkepinne" som Knerten kaller det, men idag fikk jeg smaksprøvene helt for meg selv. Men jeg nøyde meg med typen av lillefingeren altså!

Vi skal på tur og jeg har sagt at jeg både kan bake boller og kake. Typisk meg, hehe..

 Her hviler bollene. Etterheves i 1 time. Etterpå skal de stekes i 10 minutter, og med 6 bollebrett tar det nøyaktig 1 time. Tiden løper ifra meg her!!
Sjokoladekaken er ferdig! Hadde ikke kakao i hus og sjokoladen er oppi kaka, så glasuren får bli som den blir.. 
Ett brett ferdig, 5 igjen. Heldigvis fikk jeg låne noen stekebrett av naboen. Kanskje jeg skulle kjøpt noen flere brett.. Noen som har en ide om hvor stekebrett kan kjøpes? 

Ferdig! 80 boller klar til servering!

Dvs 79 boller. For jeg måtte jo bare smake på én. Selv om jeg hadde bestemt meg for å IKKE gjøre det. Det er snart helg. Fredag og Dag 24. Og jeg har bestemt meg for å ta en pause i helgen - men kommer STERKT tilbake på mandag!!

2 kommentarer:

  1. Hei igjen. :) Jeg har sjekket litt opp i dete med easylife å det er nok ikke noe for meg siden jeg har diabetes 1 og ketose bør derfor unngås. Jeg kommer derfor til å prøve å gå på nutrilett i to uker for så å gå over på Grete Roede opplegget, da jeg tror det er det beste. Jeg har 13 kg å gå ned, så det burde jeg klare. Har gått ned 15 kg de to siste årene så jeg er på god vei . :) Jeg må si at du er kjempeflink som kun spiste en bolle etter så lang tid på pulver, det står det respekt av. Jeg hadde nok spist ett helt brett.
    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  2. Hehe, det begynte med en bolle, men det sklei en del ut ja..
    Håper det går bra med deg på Nutrilett og eventuelt Grete Roede!

    SvarSlett